MetalSite Kyra & M.J
  
Informacion de la Banda / Band´s Information
Cradle of Filth es un grupo de metal extremo de Suffolk, Reino Unido, formada en 1991.
El estilo musical de la banda evolucionó del death metal hacia una amalgama más limpia y mejor «producida» de metal gótico, black metal sinfónico y otros estilos de metal extremo, mientras que sus temas líricos e imágenes son grandemente influenciados por la literatura gótica, la poesía, la mitología y películas de terror. La banda ha librado exitosamente su nicho al cortejar los medios informativos populares (a menudo a costa de sus fanáticos), y esto ha traído consigo un aumento en cobertura por revistas como Kerrang! y MTV, frecuentes apariciones en el escenario de los principales festivales como lo son Ozzfest, Download e incluso el Sziget Festival, aunado a una imagen más «comercial». Algunas veces han sido percibidos como satánicos, aunque sus referencias al satanismo son pocas y distantes, y el uso de imágenes satánicas sin duda siempre ha tenido más que ver con crear una fuerte impresión que con sus creencias. Según la revista Metal Hammer, es la banda de «metal» británica con mayor éxito desde Iron Maiden.

Primeros años

Cradle of Filth se formó en 1991 en Suffolk, cuando el vocalista Daniel Lloyd Davey, conocido como Dani Filth y que ya había colaborado en grupos locales como PDA, The Lemon Grove Kids y Feast on Excrement;2 decidió formar una nueva banda con el bajista John Richard, el guitarrista Paul Ryan, el batería Darren White y el teclista Benjamin Ryan.

En 1992, la banda publicó cuatro demos: A Pungent and Sexual Miasma (en un split con Malediction), Invoking the Unclean, Orgiastic Pleasures Foul y The Black Goddess Rises. En ese momento la banda estaba grabando el que sería su primer álbum de estudio, Goetia, pero nunca fue publicado debido a que su discográfica Tombstone Records se declaró en quiebra y las pistas fueron destruídas. Ese mismo año se unió a la banda Paul Allender como segundo guitarrista. Un año más tarde la banda publicó otra demo, Total Fucking Darkness y firmaron un contrato con Cacophonus Records. Poco después el batería Darren White dejó la banda y fue sustituído por Nick Barker.

Siguientes trabajos

La banda pronto comenzó a grabar su álbum debut, que fue publicado el 24 de febrero de 1994. También fue el primer álbum lanzado por Cacophonus Records. El disco fue bien recibido, y en junio de 2006 se encontró en la lista de los diez mejores álbumes de black metal de los últimos veinte años en la revista Metal Hammer. Tras la publicación del álbum los hermanos Paul y Benjamin Ryan y Paul Allender dejaron la banda. En su lugar entraron el guitarrista Stuart Antsis y el teclista Damien Gregori.

La relación de Cradle of Filth con Cacophonous pronto se deterioró, la banda acusó a Cacophonous de mala gestión financiera y contractual. Un reñido procedimiento judicial tomo la mayor parte de 1995,3 y la banda firmó finalmente con Music for Nations en 1996, después de una grabación mas para Cacophonous a la cual estaban contractualmente obligados: el EP, Vempire or Dark Faerytales in Phallustein que, fue escrito apresuradamente como un plan de escape a su contrato con Cacophonous.3 A pesar de las circunstancias que llevaron a su lanzamiento, este puñado de pistas ha sido pieza esencial de su espectáculo en vivo hasta el día de hoy, y Queen of Winter, Throned fueron incluidas en la lista de los veinticinco himnos esenciales del metal extremo en una edición de la revista Kerrang! en 2006.4 También cabe mencionar The Rape And Ruin Of Angels que se destaca por una gran velocidad instrumental, siendo una canción de culto por muchos de sus fans pasados. El EP marcó el debut de Sarah Jezebel Deva con la banda, en sustitución de Andrea Meyer, la primera vocalista femenina de la banda y autodenominado asesor satánico.5 Deva ha aparecido en cada álbum y gira de la banda, pero nunca ha sido considerada como un miembro pleno de la banda.

Music for Nations

Dusk... and Her Embrace, siguió ese mismo año: un álbum aclamado por la crítica que amplió enormemente la fanaticada de la banda en toda Europa y el resto del mundo.6 Un álbum conceptual basado en el vampirismo en general y específicamente (aunque poco) sobre los escritos de Sheridan Le Fanu, el primer álbum de la banda para Music for Nations estableció el tono de lo que estaba por venir y la calidad de la producción finalmente igualó por primera vez lo ambicionado por la banda.

En 1998, Dani comenzó una larga contribución con la revista Metal Hammer con su columna «Dani's Inferno». Ese mismo año la banda apareció en el documental de la BBC, Living With the Enemy (de gira con un fan y su desaprobante madre y hermana),7 y publicó su tercer álbum de larga duración Cruelty and the Beast. Un álbum conceptual, completamente basado en la leyenda de la «Condesa Sangrienta», Elizabeth Bathory, el álbum contó con la participación de Ingrid Pitt quien proporcionara la narración como la condesa: un papel que desempeñó en 1971 para la película Countess Dracula. El álbum llevó al debut Cradle en los EE.UU.,8 y Dani alegó en 2003 que era el álbum del cual se sentía más orgulloso, aunque reconoce su insatisfacción con la calidad del sonido.

musical, PanDaemonAeon, y un EP de acompañamiento, From the Cradle to Enslave, con la música de la producción. Repleto de sangre y desnudos, el vídeo fue dirigido por Alex Chandon, quien iría a producir más material promocional y documentales para la banda, así como el largometraje Cradle of Fear. La banda lanzó su cuarto álbum de larga duración en Hallowe'en, de 2000. Midian se basa en la novela de Clive Barker, Cabal y su posterior adaptación cinematográfica Nightbreed.10 Al igual que Cruelty and the Beast, Midian contaba con Doug Bradley como narrador invitado, quien protagonizó Nightbreed, pero sigue siendo más conocido por su papel de Pinhead en la serie de películas Hellraiser. La línea usada por Bradley de «Oh, no lágrimas, por favor» de la canción Her Ghost in the Fog es una cita de Pinhead a partir de la primera película Hellraiser («No tears please. It's a waste of good suffering»)11 y Bradley reaparecería más tarde en los álbumes Nymphetamine, Thornography, y Godspeed on the Devil's Thunder. El video de Her Ghost in the Fog recibió gran rotación en MTV2 y otros canales de «metal», y la pista también se encuentra en la banda sonora de la película Ginger Snaps. Midian creó una brecha en la opinión de sus fanáticos que no ha hecho sino aumentar con el pasar del tiempo: mientras que la banda obtuvo un nuevo nivel de popularidad, también provocaron gritos de «vendidos» de sus más acérrimos fans

Interludio con Sony

El más largo período interino entre álbumes en la historia de Cradle of Filth, fue una época agitada para la banda. Bitter Suites to Succubi fue publicado bajo el propio sello discográfico de la banda, «Abracadaver», y fue una mezcla de cuatro nuevas canciones, re-grabaciones de tres canciones de The Principle of Evil Made Flesh, dos pistas instrumentales, y un cover de «No Time To Cry», canción de The Sisters of Mercy, la canción Born In A Burial Gown trajo consigo un video, para muchos se puede decir que este disco sería el último con un sonido black metal sin derivaciones. Estilísticamente similar a Midian, el álbum es único entre los álbumes de «CoF» al contar con exactamente los mismos miembros de la banda como en su álbum predecesor, pero se considera generalmente como un EP y suele pasarse por alto en el canon de la banda.12 Seguido de más emisiones pasajeras en forma de un paquete de «lo mejor de» titulado Lovecraft and Witch Hearts y un álbum en directo; Live Bait for the Dead. Por último, la banda (principalmente Dani) encontró suficiente tiempo para aparecer en la película Cradle of Fear mientras negociaban su primer gran contrato al firmar con Sony Music. Damnation and a Day llegó en 2003; con los fondos de Sony financiando su ambición13 al finalmente tener una verdadera orquesta en el estudio (la Budapest Film Orchestra and Choir compuesta de 80 personas y sustituyendo los cada vez más sofisticados sintetizadores de álbumes anteriores) y, por lo tanto, marcando la tardía gestación de la banda - de un solo álbum - al verdadero metal sinfónico. Damnation, presentó las más complejas composiciones de la banda hasta la fecha, dejó atrás a sus predecesores por unos buenos veinte minutos, y produjo dos videos más populares: el altamente influenciado por Svankmajer, Mannequin, y Babylon AD (So Glad For The Madness), basado en el infame Salò de Pasolini. Aproximadamente la mitad del álbum pisó el territorio conceptual de Paradise Lost de John Milton - el cual muestra los acontecimientos de la Caída del Hombre a través de los ojos de Lucifer8 -, mientras que el resto comprendía pistas autónomas como el homenaje a Nile, «Doberman Pharaoh»14 y la mencionada «Babylon AD», una referencia a Aleister Crowley. «Babylon AD» fue el único sencillo de un DVD en llegar a los mejores Top 40 del Reino Unido, según el Guinness Book of Records de Sencillos Exitosos Británicos y Álbumes. Sintiendo que el entusiasmo de Sony rápidamente palideció, CoF abandonó el barco y se dirigió a Roadrunner Records después de tan solo un año.

Roadrunner Records
En 2004, Nymphetamine fue el primer álbum completo para la banda desde The Principle of Evil Made Flesh que no se basa en ningún tipo de concepto (aunque referencias a las obras de H.P. Lovecraft son hechas más de una vez). Dave Pybus bajista de la banda lo describió como una «mezcla ecléctica entre los álbumes Damnation y Cruelty con un vigor renovado por la melodía, escritura [sic] y una maldita rareza simplemente escupida en el plato de la fusión». 16 La creciente aceptación por parte del establecimiento se confirmó cuando la pista titular del álbum fue nominada para un premio Grammy, por la versión de la banda de «Devil Woman» de Cliff Richard, para la edición especial de Nymphetamine, lo que hizo poco para convencer a sus detractores de la integridad de la banda.

Thornography, fue lanzado en octubre de 2006. Según Dani Filth, el título «representa la obsesión de la humanidad con el pecado y con uno mismo ... Una adicción al auto-castigo o algo igualmente venenoso ... Una manía.»18 Sobre el tema de la dirección musical del álbum, Filth dijo a la revista Revolver, «No estoy diciendo que es experimental, pero definitivamente estamos poniendo a prueba los límites de lo que podemos hacer ... Muchas de las canciones son muy rítmicas - thrashy, casi -, pero también son realmente pegadizas».19 Una ráfaga de controversia al pre-lanzamiento vio la cubierta original de Samuel Araya, descartada y sustituida en mayo de 2006, aunque numerosos folletos ya habían sido impresos con la imagen original.15 Thornography recibió una acogida similar a Nymphetamine, obteniendo críticas generalmente positivas, pero levantando unas cuantas cejas con la inclusión de Temptation de Heaven 1720 (con la voz de Dirty Harry), que fue lanzado como un sencillo digital, junto con un video poco antes del álbum.

Adrian Erlandsson se abandonó de la banda en noviembre de 2006. Según un comunicado de prensa de Roadrunner, Erlandsson se marchó con la intención de dedicar sus energías a sus dos proyectos Needleye y a la ahora difunta Nemhain: «He disfrutado mi tiempo con Cradle pero ahora es tiempo de avanzar. Creo que parto en buen momento, Thornography es definitivamente nuestro mejor álbum hasta la fecha».18 Martin Škaroupka sustituyo a Erlandsson en la gira mundial de 2007.

Cradle of Filth anunció a principios de 2008 que su octavo álbum de estudio estaba en marcha: «La gira mundial para el álbum Thornography, la cual vería a 'COF' en Rusia, Ucrania, Reino Unido, Rumania, Eslovaquia y América del Norte junto a GWAR ha sido completada.» La banda está de regreso en casa para empezar a escribir para una nueva grabación en los oscuros meses en la sala de ensayos.

El BBS oficial de la banda revelo partes de una entrevista con Paul Allender, llevada a cabo por MédiaMatinQuébec: «Ya tenemos cuatro nuevas canciones listas y tengo que decir que son ... mucho más rápidas que las canciones de 'Thornography'. [Ellas] suenan como el viejo Cradle of Filth ... Una mezcla de Midian y Dusk...» el álbum fue lanzado el 27 de octubre de 2008. Godspeed on the Devil's Thunder es un concepto sobre el legendario asesino del siglo 15, Gilles de Rais, un noble francés que luchó junto a Juana de Arco y acumuló una gran riqueza antes de convertirse en un satanista, desviado sexual y asesino en serie.




Cradle of Filth are an English extreme metal band, formed in Suffolk in 1991. The band's musical style evolved from black metal to a cleaner and more "produced" amalgam of gothic metal, symphonic black metal and other extreme metal styles, while their lyrical themes and imagery are heavily influenced by gothic literature, poetry, mythology and horror films.

The band has successfully broken free from its original niche by courting mainstream publicity (often to the chagrin of its early fanbase), and this increased accessibility has brought coverage by the likes of Kerrang! and MTV, frequent main stage appearances at major festivals such as Ozzfest, Download and even the mainstream Sziget Festival, and in turn a more "commercial" image. They have sometimes been perceived as Satanic by casual observers, although their outright lyrical references to Satanism are few and far between, and use of Satanic imagery has arguably always had more to do with the shock value and mythological usage than any seriously-held beliefs. According to a 2006 issue of Metal Hammer magazine, they are the most successful British heavy metal band since Iron Maiden.
Early years (1991-1996)

Dani Filth, 2008.Cradle of Filth's first three years saw three demos and a rehearsal tape recorded amidst the sort of rapid line-up fluctuations that have continued ever since, the band having more than twenty musicians in its history. The band also recorded an unreleased album entitled Goetia prior to the third demo and their style shift. Goetia was set for release on Tombstone records, but all tracks were wiped when Tombstone went out of business and could not afford to buy the recordings from the studio.[2] The band eventually signed to Cacophonous Records and their debut album, The Principle of Evil Made Flesh, was also Cacophonous's first release in 1994. A step up in terms of production from the rehearsal quality of most of their demos, the album was still nevertheless a sparse and embryonic version of what was to come, with lead singer Dani Filth's vocals in particular bearing little similarity to the style he was later to develop. The album was well-received however, and as recently as June 2006 found its way into Metal Hammer's list of the top ten black metal albums of the last twenty years.

Sarah Jezebel Deva joined the band in 1996.Cradle's relationship with Cacophonous soon soured; the band accusing the label of contractual and financial mismanagement. Acrimonious legal proceedings took up most of 1995,and the band finally signed to Music for Nations in 1996 after only one more contractually obligated Cacophonous recording: the EP V Empire (or Dark Faerytales in Phallustein) which, it has since been conceded, was hastily written as a Cacophonous escape-plan.Despite the circumstances of its release however, its handful of tracks are staples of the band's live sets to this day, and "Queen of Winter, Throned" was listed among twenty-five "essential extreme metal anthems" in a 2006 issue of Kerrang! magazine. The EP also marked Sarah Jezebel Deva's debut with the band, replacing Andrea Meyer, Cradle's first female vocalist and self-styled "satanic advisor".Deva appeared on every subsequent Cradle release and tour until Darkly, Darkly, Venus Aversa, but was never considered a full band member, since she also performed with The Kovenant, Therion and Mortiis, and fronted her own Angtoria project along with Cradle's current bass player, Dave Pybus.

Music for Nations era (1996-2001)
Dusk... and Her Embrace followed the same year: a critically acclaimed breakthrough album that greatly expanded the band's fan-base throughout Europe and the rest of the world A concept album of sorts based generally on vampirism and specifically (though loosely) on the writing of Sheridan Le Fanu, Cradle's inaugural album for Music for Nations set the tone for what was to follow. The album's production values matched the band's ambition for the first time, whilst Dani's vocal gymnastics were at their most extreme.

The increasingly theatrical stage shows of the 1997 European tour helped keep Cradle in the public eye, as did a burgeoning line of controversial merchandise; not least the notorious t-shirt depicting a masturbating nun on the front and the slogan "Jesus is a cunt" in large letters on the back. The t-shirt is banned in New Zealand, a handful of fans have faced court appearances and fines for wearing the shirt in public, and some band members themselves attracted a certain amount of hostile attention when they wore similar "I Love Satan" shirts to the Vatican. Alex Mosson, the Lord Provost of Glasgow from 1999–2003, called the shirts (and by implication the band) "sick and offensive". The band obviously approved, using the quote on the back cover of the 2005 DVD Peace Through Superior Firepower.


The infamous "Vestal Masturbation" t-shirt design.In 1998, Dani began his long-running "Dani's Inferno" column for Metal Hammer, and the band appeared in the BBC documentary series Living With the Enemy (on tour with a fan and his disapproving mother and sister)and released its third full-length album Cruelty and the Beast. A fully-realised concept album based on the legend of the "Blood Countess" Elizabeth Bathory, the album boasted the casting coup of Ingrid Pitt providing guest narration as the Countess: a role she first played in Hammer's 1971 film Countess Dracula. The album led to Cradle's U.S debut,and Dani claimed it in 2003 as the Cradle album of which he was most proud, although he conceded dissatisfaction with its sound quality.[11]


Paul Allender left the band late in 1994, but rejoined in 2000 for Midian.The following year the band continued primarily to tour, but did release its first music video, PanDaemonAeon, and an accompanying EP, From the Cradle to Enslave, featuring the music from the production. Replete with graphic nudity and gore, the video was directed by Alex Chandon, who would go on to produce further Cradle promo clips and DVD documentaries, as well as the full-length feature film Cradle of Fear. The band released their fourth full-length studio album on Hallowe'en, 2000. Midian was based around the Clive Barker novel Cabal and its subsequent film adaptation Nightbreed.[12] Like Cruelty and the Beast, Midian featured a guest narrator, this time Doug Bradley, who starred in Nightbreed but remains best known for playing Pinhead in the Hellraiser films. Bradley's line "Oh, no tears please" from the song "Her Ghost in the Fog" is a quote of Pinhead's from the first Hellraiser ("No tears, please. It's a waste of good suffering...")[13] and Bradley would reappear on later albums Nymphetamine, Thornography, and Godspeed on the Devil's Thunder. The video for "Her Ghost in the Fog" received heavy rotation on MTV2 and other metal channels, and the track also found its way onto the soundtrack of the werewolf movie Ginger Snaps (it would also feature, much later, in the video game Brutal Legend).

[edit] Sony interlude (2001-2004)
The longest-ever interim period between full-length Cradle albums was nevertheless a busy time for the band. Bitter Suites to Succubi was released on the band’s own "Abracadaver" label, and was a mixture of four new songs, re-recordings of three songs from The Principle of Evil Made Flesh, two instrumental tracks, and a cover of The Sisters of Mercy's "No Time To Cry." Stylistically similar to Midian, the album is unique among Cradle albums in featuring exactly the same band members as its predecessor, but is generally regarded as an EP and often overlooked in the band's canon.Further stop-gap releases followed in the form of the "best of" package Lovecraft and Witch Hearts and a live album, Live Bait for the Dead. Finally, the band (principally Dani) also found time to appear in Cradle of Fear while they negotiated their first major-label signing with Sony Music. Damnation and a Day arrived in 2003; Sony's heavyweight funding underwriting Cradle's undiminished ambition by finally bringing a real orchestra into the studio (the 80-strong Budapest Film Orchestra and Choir replacing the increasingly sophisticated synthesizers of previous albums) and thus marking the band's belated gestation - for one album only - into full-blown symphonic metal. Damnation featured the band’s most complex compositions to date, outran its predecessors by a good twenty minutes, and produced two more popular videos: the Švankmajer-influenced Mannequin, and Babalon AD (So Glad For The Madness), based on Pasolini's infamous Salò. Roughly half the album trod the conceptual territory of John Milton's Paradise Lost - showing the events of the Fall of Man through the eyes of Lucifer[10] - while the remainder comprised stand-alone tracks such as the Nile tribute "Doberman Pharaoh"[16] and the aforementioned "Babalon AD"; a reference to Aleister Crowley. "Babalon AD" was the first DVD-only single to reach the U.K. top 40, according to the Guinness Book of Records of British Hit Singles and Albums. Feeling that Sony's enthusiasm quickly palled however, Cradle jumped ship to Roadrunner Records after barely a year.[17]

[edit] Move to Roadrunner (2004-2010)
2004's Nymphetamine was the band's first full album since The Principle of Evil Made Flesh to not be based around any sort of overarching concept (although references to the works of H. P. Lovecraft are made more than once). Cradle's bassist Dave Pybus described it as an "eclectic mix between the group's Damnation and Cruelty albums with a renewed vigour for melody, songmanship [sic] and plain fucking weirdness."[18] Nymphetamine debuted at #89 on the Billboard Top 200 chart selling just under 14,000 copies,[19] and the band's growing acceptance by the mainstream was confirmed when the album's title track was nominated for a Grammy award.[20]

Thornography, was released in October 2006. According to Dani Filth, the title "represents mankind's obsession with sin and self... an addiction to self-punishment or something equally poisonous... a mania."[21] On the subject of the album's musical direction, Filth told Revolver magazine, "I'm not saying it's 'experimental', but we're definitely testing the limits of what we can do... A lot of the songs are really rhythmical - thrashy, almost - but they're all also really catchy."[22] A flurry of pre-release controversy saw Samuel Araya's original cover artwork scrapped and replaced in May 2006, although numerous CD booklets had already been printed with the original image. Thornography received a similar reception to Nymphetamine, garnering generally positive reviews, but raising a few eyebrows with the inclusion of a cover of Heaven 17's "Temptation" (featuring guest vocals from Dirty Harry), which was released as a digital single and accompanying video shortly before the album. Thornography entered the Billboard chart at #66, having sold nearly 13,000 copies.

Long-term drummer Adrian Erlandsson departed the band in November 2006, with the intention of devoting his energies to his two side projects Needleye and the currently touring (2010) Nemhain. The official press release from Roadrunner saw Erlandsson state "I have enjoyed my time with Cradle but it is now time to move on. I feel I am going out on a high as Thornography is definitely our best album to date".[21] He was replaced by Martin Škaroupka.


Drummer Martin Škaroupka replaced Adrian Erlandsson for Godspeed on the Devil's Thunder.Work on the eighth studio album, released in October 2008 as Godspeed on the Devil's Thunder, began early that year following a GWAR-supported tour which took in Russia, the Ukraine, the UK, Romania, Slovakia and North America.[25] Godspeed was a concept album based around the legend of Gilles De Rais, a 15th Century French nobleman who fought alongside Joan of Arc and accumulated great wealth before becoming a satanist, sexual deviant and murderer.[26] Kerrang! preferred the album to the "relatively weak" Thornography, calling it "grandiose and epic",[27] while Metal Hammer said it had "genuine narrative depth and emotional resonance",[28] and Terrorizer called it "cohesive, consistent and convincing".[29] It sold 11,000 copies in its week of release, entering the Billboard 200 at #48.[30]

[edit] Peaceville Records (Since 2010)
Cradle's relationship with Roadrunner came to an end in April 2010, with the announcement that the band's next album would be released by the British independent label Peaceville Records, using Cradle's own Abracadaver imprint.[31] Dani Filth cited "the artistic restrictions and mindless inhibitions imposed by a major label" as the band's reason for going independent.[32] Early press releases named the new album All Hallows Eve,[33] but by August 2010 the title was confirmed as Darkly, Darkly, Venus Aversa.[32][34] Released on November 1st, 2010, it is a concept album in the same vein as its predecessor, Godspeed on the Devil's Thunder; this time centering on the demon Lilith, the first wife of the Biblical Adam,[31] and also making reference to Greek, Egyptian and Sumerian mythology, the Knights Templar and the Carmelite Nuns. The label referred to it as "a dark tapestry of horror, madness and twisted sex".[35], while Filth called its sound "creepily melodic, like Mercyful Fate or a dark Iron Maiden".[36] Metal Hammer's Dom Lawson felt it was "another sumptuous and spectacular eruption of gothic melodrama, perverted sonic schlock and balls-out extreme metal bombast", and likened it to an "instalment in an ongoing series of novels."[37]

Cradle's next project has been announced as an orchestral album titled Midnight in the Labyrinth, which, according to Dani Filth, will "reinvent" tracks from the band's first four albums as "full soundtrack quality stuff... with choirs, strings and some narration". The album was approaching completion in November 2010 and is set to be released in 2011.[38]

[edit] Genre
Cradle of Filth's particular subgenre has provoked a great deal of discussion,[39] and their status as a black metal band or otherwise has been in debate since near the time they became popular.[40] Dani, in a 1998 interview for BBC Radio 5 for example, said "I use the term heavy metal, rather than black metal, because I think that's a bit of a fad now. Call it what you like: death metal, black metal, any kind of metal...",[41] while Gavin Baddeley's 2006 Terrorizer interview states that "few folk, the band included, call Cradle black metal these days."[42]

The band's style has been described as symphonic black metal,[43] gothic black metal,[44] and dark metal.[45] However, the band's evolving sound has allowed them to continue resisting definitive categorisation. They are audibly influenced by Iron Maiden, have collaborated on projects like Christian Death's Born Again Anti-Christian album (on the track "Peek-A-Boo"), and have even dabbled outside of metal music with dance remixes ("Twisting Further Nails", "Pervert's Church" etc), although these have fallen by the wayside in recent years. In a 2006 interview with Terrorizer magazine, current guitarist Paul Allender said "We were never a black metal band. The only thing that catered to that was the make-up. Even when The Principle of Evil Made Flesh came out — you look at Emperor and Burzum and all that stuff — we didn't sound anything like that. The way that I see it is that we were, and still are now, an extreme metal band."

Appearing on the BBC music quiz Never Mind the Buzzcocks on April 9, 2001, Dani jokingly claimed Cradle's sound as "heavy funk", and in an October 2006 interview stated "we'd rather be known as solely 'Cradle of Filth', I think, than be hampered by stupid genre barriers.

Miembros actuales

Dani Filth
Dave Pybus
Paul Allender
James Mcilroy
Martin " Marthus" Skaroupka
Ashley "Ellyllon" Jurgemeyer


Miembros anteriores

Paul Ryan - guitarra (1991-1994)
Darren White - batería (1991-1992)
Benjamin Ryan - teclado (1991-1994)
Jon Kennedy - bajo (1991-1992)
Nick Barker - batería (1992-1999)
Robin Eaglestone - bajo (1992-2002)
Damien Gregori - teclado (1994-1997)
Sarah Jezebel Deva - voz (1996-2009)
Stuart Anstis - guitarra (1996-2000)
Gian Pyres - guitarra (1996-2002)
Les Smith - teclado (1997-1999)
Dave Hirschheimer - batería (1999)
Was Sarginson - batería (1999)
Adrian Erlandsson - batería (1999-2006)
Martin Powell - teclado y guitarra (2000-2005)
Rosie Smith - teclado (2005-2009)
Charles Hedger - guitarra (2005-2010)

*Page: http://www.cradleoffilth.com/
* FaceBook: http://www.facebook.com/pages/Cradle-of Filth/6514209076?ref=ts
* Myspace: http://www.myspace.com/cradleoffilth
Conéctate o Regístrate
Email:
Contraseña:
Mantener conexión
Registrarse
Últimos comentarios
Enehy
Enehy
"Enehy"
11-12-2010 00:06
Enehy
Enehy
"Videos"
10-12-2010 23:21
Enehy
Enehy
"Informacion de la Banda / Band´s Information"
10-12-2010 23:18
Enehy
Enehy
"Informacion de la banda / Band´s Information"
10-12-2010 23:08
Enehy
Enehy
"Videos"
10-12-2010 22:55
Actividad
4 Usuarios registrados
18 Comentarios creados
0 Usuarios conectados
2025 Topforo.com | Aviso legal | Uso de cookies | Hacer foros | Foros Música - Radio